Sukces sera Bursztyn na targach Mazury HoReCa

Sukces sera Bursztyn na targach Mazury HoReCa

Współpraca z Klubem Szefów Kuchni zaprocentowała zainteresowaniem branży.
Cieszący się ogromnym uznaniem konsumentów ser Bursztyn, uświetnił swoją obecnością branżowe targi Mazury HoReCa, jakie miały miejsce w dniach 17-18 kwietnia w Expo Mazury w Ostródzie.
Producent sera - Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek z Radzynia Podlaskiego wraz z elitarnym gronem partnerów Klubu Szefów Kuchni tworzyli jedno, budzące słuszne zainteresowanie stoisko. Przez dwa dni wspólnie prezentowano gościom inspirujące możliwości włączania sera Bursztyn do karty menu. – Najlepsi w kraju szefowie kuchni umiejętnie wykorzystywali niezwykłe walory smakowe sera Bursztyn i przygotowywali ciekawe propozycje dań z jego użyciem. Pokazowi towarzyszyła degustacja, a Bursztyn zyskał wielu nowych przyjaciół wśród przedstawicieli sektora HoReCa i osób indywidualnie odwiedzających targi.


- Bursztyn jest obecny w mojej kuchni. Zastąpił sery zagraniczne.  Bursztyn to nutka patriotyzmu w daniach, które przyrządzam, to element  polskości. Nazwy serów marki Skarby Serowara – Bursztyn, Rubin i Szafir  wskazują na coś bardzo drogocennego, ponieważ odnoszą się do wyjątkowych  i szlachetnych kamieni. Jak się okazuje, nie tylko w nazwie są  drogocenne, ale ich smak, jakość, dojrzewanie nadają im wyjątkowości,  którą cenię w kuchni mówi Tomasz Krake – członek Klubu Szefów Kuchni.

Nad sprawnym i w efekcie udanym przebiegiem prezentacji czuwał Jarosław Walczyk, który jest ambasadorem sera Bursztyn oraz prezesem Fundacji Klubu Szefów Kuchni.

- Targi mają na celu stworzenie możliwości rozmowy, wymiany doświadczeń oraz kontaktów pomiędzy restauratorami, szefami kuchni oraz firm działających w branży HoReCa – mówi Nela Strucińska, Dyrektor Projektu Mazury HoReCa - Jesteśmy bardzo zadowoleni z tegorocznej edycji i cieszymy się, że coraz więcej osób uczestniczy w tym wydarzeniu. W tym roku wzięło w nim udział około 115 wystawców – dodaje.

DSC01671.JPG
Historia sera Bursztyn rozpoczęła się w 2002 roku, kiedy w Spomleku podjęto decyzję o produkcji najwyższej jakości sera długodojrzewającego. W 2004 Bursztyn znalazł się w dystrybucji, w tym także na eksport, a jego produkcja sukcesywnie wzrastała, by od 2014 utrzymywać stabilny pułap 500 ton rocznie. Ser powstaje z wysokiej jakości mleka, a do wytrąconego z niego skrzepu dodaje się chroniony tajemnicą szczep serowarski. Uformowany krąg trafia do 30-letniej solanki, a następnie na przynajmniej 6 miesięcy do dojrzewalni, gdzie nabiera swoich charakterystycznych właściwości. Aby uzyskać odpowiedni smak i zapach, Bursztyn musi być ręcznie masowany przez „pielęgniarki”. Znaczenie mają takie parametry, jak: częstotliwość odwracania, jakość i skład powietrza oraz drewno, na jakim ser dojrzewa. Po minimum pół roku Bursztyn zachwyca charakterystycznym, kruchym miąższem z unikatowymi kryształkami oraz intensywnym aromatem z nutą pikanterii.
DSC01680.JPG

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Ser Bursztyn przyprawi Noc Restauracji swoim smakiem

temu

Producent sera długodojrzewającego Bursztyn - Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek z Radzynia Podlaskiego – weźmie aktywny udział w tegorocznej edycji „Noc Restauracji – Smaki Polski 2018”. Walory sera Bursztyn zostaną wykorzystane przez topowych szefów kuchni
Czas dobrego sera i wina w Sandomierzu

temu

Podczas tegorocznego festiwalu „Czas dobrego sera i wina” powodzeniem cieszyły się Skarby Serowara Spółdzielczej Mleczarni Spomlek, które nie miały sobie równych.  Impreza już na stałe wpisała się do kalendarza imprez, odbywających się na terenie sandomierskiego rynku i co roku przyciąga tłumy smakoszów oraz znawców produktów serowarskich.
Tworzyli popisowe dania na bazie sera Bursztyn

temu

12 młodych adeptów sztuki kulinarnej walczyło o tytuł najlepszego młodego kucharza. Konkurs „Kulinarny Talent 2018 roku” Roberta Sowy odbył się podczas Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro.
Bursztyn wspiera młode talenty kulinarne

temu

Celem ogólnopolskiego Konkursu Młodych Talentów Sztuki Kulinarnej „L'art de le cuisine Martell” jest wyłonienie młodych adeptów sztuki kulinarnej, którzy stoją u progu kariery zawodowej. Dla firmy Spomlek, producenta serów premium to okazja do prezentacji produktów i nawiązania nowych kontaktów.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.