Ćwierć wieku temu, razem z narodzinami Internetu w Polsce, świat ujrzał pierwszy polski ser z dziurami Radamer. Zmienił on oblicze polskiego serowarstwa, zaś Spomlekowi dodał odwagi, by podejmować kolejne wyzwania.
Przyjechaliśmy do Radzynia – wspomina Paweł Myszka, właściciel studia - Okazało się, że mleczarnia ma produkt – ser Radamer, a nie ma opakowania. Szukali pomysłu. Pamiętam, że w trakcie rozmowy padła delikatna sugestia, że może by dać na opakowaniu dziewczynkę w stroju ludowym, bo to takie polskie, nasze. Wszystkim się ten pomysł spodobał. Wówczas nie było agencji i modelek. Wpadliśmy z żoną na pomysł, że „modelką” będzie nasza 8-letnia córka – opowiada pan Paweł. Pomysł wszedł w fazę realizacji. W centrum Warszawy wynajęto studio, w którym miała odbyć się sesja. – Kupiliśmy córce białą bluzeczkę, kubraczek pożyczyliśmy od znajomych, a korale od kuzynki – wspomina Pani Hanna Myszka - W dzień sesji córka miała katar, łzawiły jej oczy. Pamiętam jak prosiliśmy Olę, żeby w trakcie robienia zdjęcia wstrzymała się od kichania, a chwilę później wycieraliśmy jej nos, pudrowaliśmy i robiliśmy kolejne zdjęcie. Sesja trwała cały dzień, żeby wybrać z serii zdjęć to najlepsze. Dziś wspominamy to z wielkim sentymentem, ponieważ był to nasz pierwszy tak poważny projekt, który w jakiś sposób przyczynił się do rozwoju naszej działalności – dodaje.
Radamer spotkał się z ogromnym zainteresowaniem. Musieliśmy wprowadzić reglamentację. Uzyskiwaliśmy wyższe ceny niż na pozostałych produktach – wspomina Edward Bajko, prezes Spółdzielczej Mleczarni Spomlek – Po kilku latach zrobiliśmy błąd, uważam że strategiczny. W okresie, kiedy mleko w proszku osiągało bardzo wysokie ceny, znacząco podnieśliśmy również cenę Radamera i przez to ograniczyliśmy podaż na rynek i zrobiliśmy miejsce na półce innym mleczarniom. Szybko straciliśmy ten quasi monopol
Jestem głęboko przekonany, że to dzięki niemu nabraliśmy odwagi, która pozwoliła nam podejmować kolejne wyzwania: jako pierwsi w Polsce podjęliśmy się produkcji na dużą skalę serów długo dojrzewających, wprowadziliśmy pionierski projekt tworzenia serowych marek, włączyliśmy środowisko naukowe do pracy nad rozwojem naszych dostawców. Na szczęście w 1991 r. zamiast dotacji na innowację zyskaliśmy coś o wiele cenniejszego – impuls do rozwoju – mówi Edward Bajko, prezes SM Spomlek.